onsdag den 11. december 2013

Hvidtølsbrød


Bagt af Bjarke Mayland 


50 gr smør
50 gr god oliven olie
1 slots mørk hvidtøl
100 gr brun farin
2 sp ske solsikkefrø
2sp ske græskarfrø
850 gr hvedemel
50 gr gær
2 æg

Smeldt smør, og tilsæt øllet. Varmes til håndlunt.
Hæld gær, olie, farin, frø og æg i røremaskinen
Tilsæt øllet, og start svag omrøring. Og lad frø trække i min 3 min
Tilsæt melet, og ælt dejen i min 5 min, for at frigøre gluten. NB. Dejen akal ikke være for fast.

Læg nu den færdige dej op på bordet, og slå den sammen. Lav den rund, så den passer til formen, og lav et hul i midten.

Smør formen med Amo spray, og lag nu dejer i formen. Press den godt i bund i formen, og stil til hævning i ca 1 time.

Pensel med olie, og drys evt lidt hørfrø på toppen

Bages ved 180 grader og varmluft i ca 45-50 min.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar