lørdag den 21. december 2013

Bagt møllehjul



INGREDIENSER

  • 50 gram Gær
  • 450 gram Hvedemel
  • 450 gram Durummel *
  • 1.5 dl. Olie
  • 5 dl. Vand
  • 1 tsk salt
  • 1 tsk. Sukker
  • Pensling:
  • 1 Æg

FREMGANGSMÅDE


Bland alle ingredienserne til dejen. Dejen æltes godt sammen til en lind og smidig dej. Den skal være fugtig - også selvom det klistrer en smule.
Drys lidt mel og lad dejkuglen hvile ca. 10 minutter, inden den deles ud i 16 lige store klatter (ved 8 pers.). Drys lidt mel henover disse, og tril dem til stramme runde boller.
Disse samles til et møllehjul med ca. 1 1/2 cm imellem hver bolle. Møllehjulet hæver i ca. 30 minutter med et viskestykke over.
Pensles med æg, og drysses med lidt salt. Bages ved 200 grader C. alm. ovn til de er gyldne ca. 20 minutter.
Gæren røres i
Ælt i min 5 min på maskinen

Dæk med et viskestykke i 10 min
Efter 10 min dobbel størrelse

Lægges i et hjul lignede mønster
Pynt med forskellige frø atl efter hvad man har.
Bag i 20 min
Køles af på rist






Ingen kommentarer:

Send en kommentar